perjantai 13. marraskuuta 2015

Shopping day

Torstaiaamuna heräsin puoli kuuden aikaan, nappasin taksin Phaya Thain asemalle ja suuntasin siitä City linella Suvarnabhumin kentälle. Kuuden aikaan aamulla mittaritaksin saaminen ei ollut helpoimmasta päästä. Kuskit pyysi multa 300 bahtia kyydistä tolle asemalle ja mittarilla se oli 65 bahtia. Näillä on kyllä aina selitys, miks hinnat on niin kalliit. Millon on aamulla ja yöllä on yötaksa, päivällä "very very traffic" aina kello 11 iltakahdeksaan. Ilmasen vinkin annan, pinkit taksit ei suostu mittariin ikinä, keltavihreet useinkin, varsinkin, jos kuski on vanhempi.

Junalla suhasin kentälle ja näin, että noiden lento oli ländännyt yli puoli tuntia etuajassa. Menin juoksujalkaa paikanpäälle ja lopulta odotin reippaasti yli puolituntia. Passijonot oli syönyt aikaa. Markus ja Kaisa oli saanut Finnairin menopaluulennot 600 eurolla. Mun mielestä 9 tunnin suorasta lennosta ihan mitätön hinta. Sama kolmesataa suunta kuin yleensä noin 20-24 tunnin matkustaminen yhden tai kahden vaihdon kanssa.

Eeeeeeittäin onnellisen jälleen näkemisen jälkeen tultiin sanalla City line (45b) + taksi (70b) -kombolla takasin keskustaan. Haettiin mun kamppeet hostellilta ja siirryttiin meijän hotellille. Varattiin Erawan housesta kolmen hengen huone Chanasongkhram-kadulta. Se on Soi Rambuttrin poikkikatu ja lyhyen matkan päässä Khao Sanilta. Huone on 10e per nekku per yö. Paljon halvempaa ei löytynyt. Toi on semisiisti, hyvä lämmin suihku ja ilmeisesti liiankin hyvin toimiva ilmastointi.

Nuoren parin rinkat oli täynnä Suomitulkkareita ja vedinkin navan täyteen herkkuja. Mummulle erityiskiitos tuliaisesta, oli hyvää etenkin ruisleivän päällä! :D Kuvaan ei laisinka ehtinyt kaikki tuliaiset ja Seiskakin siitä unohtui.

Lähdettiin vähän ihmetteleen kylää, syömään lisää ja tuskaileen kuumuutta. Nää voi nyt todistetusti kertoa, että en oo yhtään liiotellu tän tuskasen kuumuuden kanssa. Varsinkin täällä kaupungissa se on vielä superraskasta, Koh Taoo ja merta odotellessa!

Illalla käytiin mun lempparimuovituolipaikassa Soi Rambuttrilla syömässä, tehtiin ostoksia ja juotiin muutama olut. Kaikki oli ennen yhdeksää aikalailla naatteja, matkustus, lämpö ja aikanen herätys ajoi kyllä yöunille.

Tänä aamuna käytiin hotellin viereisessä raflassa aamupalalla ja suunnattiin sen jälkeen MBK-ostoskeskukseen. Noin kymmenes taksi (keltavihreä, vanhempi kuljettaja, bingo) suostui viemään meidät sinne Khao Sanilta mittarilla. Hinta oli 85 bahtia, muut olis ottanut 100-150 bahtia PER NENÄ.

Tarvin GoPron laturin ja vesisuojan. Kierreltiin tovi kameraliikkeitä, joissa oli vaan iService-"merkkisiä" suojia samaan hintaan kuin Suomessa aidot GoPron. Meinas käpy palaa, kunnes löydettiin GoPron aito suoja 50 eurolla. Sen se oli Suomessakin maksanut, vaikka luultavasti jostain täältä olis edukkaamminkin löytänyt. Laturi löytykin sitten hintaan kolme euroa.

Täältä todellakin löydät kaiken elektroniikkaan, piuhoihin ja suojiin löytyvän aitona tai epäaitona, kaikenlaiseen hintaan... Jokanen vaan miettii sitten itse, minkälaiseen laturiin tai suojaan luottaa. Mä en ton vedenkestävyyden kans ollut valmis tinkimään, koska GoPron pitää kestää myös esim. sukellessa, jos joskus meen vaikka 18 metriin asti. :D

MBKn kaaos ei edelleenkään oo mua varten, eikä mun rinkassa oo tilaa eikä rahapussissa rahaa, joten istuskelin jääkahvilla Markuksen ja Kaisan shoppaillessa. Käytiin jälleen myös lempparipaikassa eli ökykalliissa Siam Paragonissa pällistelemässä kaikkia kallei autoja.

Otettiin MBKn taksisständiltä taksi ja ensimmäistä kertaa mun reissuilla ikinä oli vähän creepy reissu. Tajuttiin puolessa bälissä matkaa, että kuski vetelee jotain aineita nenuunsa kesken reissun. Sit vasta huomattiinkin, et se oli ihan seis. Onneks liikenne oli rauhallinen ja päästiin ehjänä perille, vaikka sällin meinas useemmin palaa hermo liikenteessä. Se oli myös kovin puheliaalla tuulella, mutta valitettavast, tai onneks, yhteistä kieltä ei löytyny.